Monday 31 August 2015




 Sedikit video yang inigin dikongsi untuk semua pembaca blogger .  Video ini mencerita serba sedikit tentang Muzium Kota Johor Lama . Dengan video ini , pembaca semua dapat mengetahui sejarah muzium tersebut . Hal ini , dapat meningkat semangat patriotik dalam diri . Selain itu , dapat memberi kesedaran bahawa sejarah dahulu adalah penting dalam diri , masyarakat dan negara. 
 Ini kerana , dapat memainkan peranan dalam diri supaya menjadi lebih baik . Selain itu , dapat memberi kesan terhadap negara .

   Dalam kalangan pelajar juga penting mengetahui sejarah malaysia . Dalam masa yang sama , boleh meningkatkan semangat patriotisme mereka . Sebagai pelajar , penting untuk mengetahui tentang sejarah dahulu . Di samping itu , dapat meningkatkan akhlak kita . Jika kita mengerti apa itu kemerdekaan . Selain daripada itu ,  semangat patriotisme dapat memberi kesedaran terhadap diri setiap individu . 

 Sebagai penduduk warganegara , pentingnya semangat patriotik kepada negara amatla penting . Ini kerana bertujuan untuk menghargai kemerdekaan yang di kecapi selama ini . Sebagai rakyat sejati perlu la menjaga keharmonian negara . Bertujuan kepentingan negara untuk masa hadapan agar kemerdekaan terus di kecapi .






No comments:

Post a Comment